Alla inlägg under september 2009

Av lisa - 30 september 2009 22:50

 krypa ner brevid min lilla prins och sova..Godnatt..!!!

Av lisa - 30 september 2009 21:25

är det här med "vissa" föräldrar och när deras barn blir sjuka..Jag har jobbat sen jag var 16år (är arbetslös just nu sedan mars 08) men innan dess har jag jobbat minst 40h i veckan,jag har även haft två jobb när min älsta dotter gick på dagis,har även jobbat mycket övertid,helger,jul,nyår.. Och kan hålla med om att när barnen blir sjuka kan det vara jobbigt för alla MEN jag har alltid haft mina barn hemma och har haft minst 1 feberfri dag innan dom fått gå tillbaka till dagis/skola..är det inte självklart ??

Nej det är ju inte det,visst kan det vara jättejobbigt att lösa ibland på jobbet när man e hemma mycket eller man får mindre pengar men OCH vad är viktigast ?? För mig är det mina barn och att dom mår bra,och att dom får vara hemma i lugn och ro när dom är sjuka...och vad är sjuk ?? Jag går på allmäntillståndet,hur dom sover på natten,äter,ork..

Minns när jag var lite så sa min mamma "har du ingen feber så kan du gå" OKEJ?? jag har verkligen haft dagar då man mår riktigt dåligt och utan ork och INTE haft feber..NEJ fy för sådana föräldrar eller dom som skickar dom för tidigt och sedan underar varför dom blir sjuka hela tiden?? eller dom värsta som proppar i barnen alvedon trots feber,m,m och går och jobbar?? Orkar inte ens gå in på vad jag tycker om det.. Har säker massor av stavfel just nu haha...men vem bryr sig det är min blogg..!!!!

virre i regnskogen   Älskade ungar ni är mitt allt..!

Av lisa - 30 september 2009 13:54


efter att ha varit instängd med sjuka barn i 3 dagar,har ingen ork med något alls just nu,men ska gå ut en sväng och handla snart så blir man väl lite piggare iaf. Vill ha mitt badrum klart nuuuuu Skrikandes skulle behöva en dusch för att bli pigg,hade ju tänkt att gå med barnen till badhuset måndag,onsdag men dom blev ju sjuka.

   Kramar


Av lisa - 29 september 2009 20:34

måste typ sova nu är så trött,och har haft huvudvärk i 2 dagar Rynkar på näsan Nu verkar det som att min älsta dotter Sarah som sover hos sin kille i natt oxå har blivit sjuk,och även min älskling Gråter är omgiven att snor,feber och hosta just nu,är ett under om jag inte blir sjuk innan fredag...suck Rynkar på näsan hatar  hösten och alla sjukdomar. Godnatt alla !! Ja just det skriv gärna något i min gästbok innan ni klickar er vidare.

Av lisa - 29 september 2009 17:15

må dåligt med hon fryser och har jätteont i huvudet Rynkar på näsan precis som det börja för Viktor,så tråkigt när dom inte mår bra mina stackars älsklingar Gråter Och just nu oxå när det ser ut som en krigszon här hemma och det springer folk ut och in och dom borrar,bilar från halv 8 till 3-4 varje dag.

Dags att börja med maten här och börja packa lite till barnen då dom ska till sin pappa på torsdag.

Av lisa - 29 september 2009 09:58

på min blogg nu Skrattande så skriv gärna något bra eller dåligt..haha eller bara ett avtryck att du läst min blogg.

Av lisa - 29 september 2009 08:10

Förlåt att jag inte bloggat något på sista tiden Rynkar på näsan har haft så mycket annat att göra/tänka på,sen har jag inte samma tid när jag har barnen hemma.

I fredags möte jag och barnen älskling i skäris och handla lite och massor av skor..hehe fick ett par jättefina vita sneakers av älskling <3 Jag köpte höstskor till barnen med,sen blev det ett inpuls köp på ett par skor til till Julia *ler* hon älskar ju hannah montana så köpte ett par jättefina typ basketskor m henne på..haha Julia var helt överlycklig,sen åt vi donken innan vi gick hem. Sen tog vi det bara lugnt resten av helgen med god mat och massor av mys såklart. På söndagen åkte älskling hem Gråter men vi ses ju på fredag igen;) I går så började dom med mitt badrum ( som har en vattenskada,mögel) så ska få allt helt nytt,så skönt...!!

Men jobbigt då det låter som f-n när dom bilar Förvånad Stackars Viktor som blev sjuk igår m feber,hosta..så han kunde inte sova/vila eller se på tv igår på flera timmar Rynkar på näsan tyckte så synd om han,så fort dom sluta och gick hem igår så sommna han direkt mamma"s lilla prins. Så just nu bor vi i vardagsrumet+köket liiite jobbigt ibland och ingen dusch,men det blir såååååååååå bra när det är klart ;)


   Kramar

Av lisa - 20 september 2009 10:06

Vakna runt halv åtta att Viktor bråkar med Julia Förvånad inte så kul,stackars julia och trötta mig...haha.. Aja med lite frukost i magen blev dom på bättre humör...ska ut en sväng nu med barnen i solen trots snor,hosta,helt underbart väder ju..!! Tror det hjälper mitt humör ochså ;)  Seee Yaaaa

Presentation

Omröstning

Firar du jul bara för dina barn/familj ??
 Ja
 Nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards